• PRIJAVA NA NEWSLETTER

Ilustracija seo optimizacije
Planirajte dugoročno

SEO optimizacija

Planirajte dugoročnu posjećenost, naručite seo optimizaciju i budite vidljivi među prvim rezultatima pretraživanja na internet tražilicama.

SEO optimizacija

Dizajn i funkcionalnost web stranice nisu dovoljni za privlačenje klijenata na stranicu. Važno je i da je stranica vidljiva u rezultatima pretraživanja. U tu svrhu radi se SEO.

A što je to SEO?

SEO (search engine optimization) je optimizacija stranice za tražilice. To je skup radnji koje se rade kako bi se pomoglo tražilicama da shvate bit stranice te ju samim tim dobro pozicioniraju u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi.

Tehnička i sadržajna optimizacija

SEO optimizaciju dijelimo na tehničku i sadržajnu. Tehničkom optimizacijom analiziramo i optimiziramo kod, a sadržajnom optimizacijom analiziramo i optimiziramo sadržaj web stranice.

pozitivni rezultati seo optimizacije
Struktura koda

Tehnička optimizacija

Internet tražilice prolaze kroz kod web stranice i na taj način pokušavaju shvatiti cilj stranice. Ako stranica ima previše koda koji se dugo učitava te ako kod nije dobro strukturiran, tražilice će se teško snaći te će vrlo vjerojatno slabije pozicionirati stranicu u rezultatima pretraživanja. Zato kod treba biti dobro strukturiran i pročišćen.

Title, description, alt, h...

Važnost tagova

Title i description tagovi vidljivi su kod rezultata pretraživanja, h tagovi se koriste kako bi se istaknuo važan sadržaj na stranici, a alt tagovi opisuju slike. Kod tehničke optimizacije provjerava se ima li web stranica sve potrebne tagove, ima li ih previše ili premalo te jesu li svi tagovi popunjeni.

Mobile friendly

Responzivnost

Zbog sve većeg broja korisnika mobilnih uređaja koji svakodnevno pretražuju internet pomoću njih, važno je i da je web stranica prilagođena mobilnim uređajima kako bi ju tražilice prikazale u rezultatima pretraživanja na mobilnim uređajima, ali i zbog boljeg korisničkog iskustva.

Narančasta i plava kugla
Važnost sadržaja

Sadržajna optimizacija

Sadržajnom optimizacijom web stranice tražilicama se sugerira koje ključne riječi su bitne za stranicu kako bi ju one dobro pozicionirale za te ključne riječi. Sadržajna optimizacija vrlo je bitna jer, osim pozicije na tražilicama, cilj je i zadržavanje korisnika na stranici te stvaranje konverzija. Zbog toga je potrebno dobro razraditi strategiju.

Ciljana skupina korisnika

Prije svega, potrebno je definirati ciljanu skupinu korisnika koju želite privući. Da li su to djeca, mladi, stariji ili sve dobne skupine? Jesu li to muškarci, žene ili oba spola? ciljate li na određene gradove ili vam geografska lokacija ne igra ulogu?… Nakon toga definiraju se potrebe ciljanje skupine te značajke proizvoda/usluge koje će zadovoljiti te potrebe.

Ključne riječi

Ključne riječi definiraju se prema potrebama ciljane skupine i značajkama proizvoda/usluge. Recimo da se bavite iznajmljivanjem automobila u Zagrebu. U tom slučaju, ciljana skupina su poslovni ljudi i turisti u Zagrebu. Prema tome, ključne riječi će biti nešto poput: najam automobila u Zagrebu, prijevoz od zračne luke do Zagreba itd.

Osmišljavanje sadržaja

Nakon što se definiraju sve relevantne ključne riječi, potrebno je osmisliti sadržaj kojim ćete privući i zadržati korisnike na stranici. Svaka usluga/proizvod trebala bi imati opis koji će zainteresirati posjetitelje i koji će sadržavati ključne riječi. Za uspješnost web stranice ključno je da na njoj imate čim više korisnih informacija.